۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۹:۲۳

حجت الاسلام كوثري:

ضرورت وجود وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور احساس می شود

ضرورت وجود وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور احساس می شود

شیروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شهرستان شیروان تاکید کرد: تشکیل وزارت خانه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به ضرورت انجام این فریضه مهم باید در اولویت برنامه های کاری دولت آینده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری يكشنبه شب در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که در محل دفتر فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شیروان برگزار شد، با بيان اينكه دولت آينده يكي از برنامه هاي خود را تشكيل وزارت خانه امر به معروف و نهي از منكر قرار دهد، افزود: انجام سایر فرایض دینی بستگی به تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارد.

وی اصلاح خانواده را باعث اصلاح جامعه دانست و اظهار داشت: طبق فرموده قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود چرا که خیر امت اسلام در آن است و همچنین اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید با مهربانی باشد چرا که فشار و اجبار در این زمینه تاثیر ماندگار و دوام ندارد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهي از منكر شیروان، حضور گسترده و با شکوه مردم در نماز جمعه و جماعت، مراسمات ملی و مذهبی و پرداخت زکات را از ثمرات و تلاش های این ستاد برشمرد.

حجت الاسلام کوثری با بیان اینکه شیروان در زمينه اجراي بسیاری از برنامه های فرهنگی و مذهبی رتبه برتر کشوری را دارد، افزود: تغییر فضای حاکم بر شهرستان و احیای این فریضه الهی نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین استانی و کشوری است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان نیز در این جلسه گفت: تذکر لسانی رکن اصلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در اين زمينه نيز گام های عملی و موثری توسط ستاد امر به معروف شهرستان برداشته شده است.

سرهنگ علی محمد محمدی با تاكيد بر اجرای این فریضه از سطح محلات، اضافه كرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در هر محله تحت نظر امام جماعت مسجد به شناسایی و اولویت بندی معروفات مغفول و منکرات رایج می پردازد و پایگاه بسیج هم مصداق ها و روش های آن را معین و اجرا می کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان افزود: از جمله برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیروان در آینده فضا سازی تبلیغاتی برای ماه مبارک رمضان، جلسات اخلاقی مدیران، آموزش فقه بازار و یاوران معروف، سازماندهی نیروهای شورای امر به معروف در شهرستان شیروان، برگزاری نمازجماعت در اماکن تفریحی و ... است.

 

کد خبر 2087344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha